Tankar inför kvalserien del 1 av 2

Kvalserien...intensiva veckor, allt avgörs under en väldigt kort period och årets kvalserie är mer intressant än någonsin.

Lagen Leksand, Brynäs, Mora, Rögle, Malmö och Västerås gör upp om de två platser som ger ett elitseriekontrakt kommande säsong. I del 1 kommer tre lag vara med och ni har säkert redan räknat ut att de resterande tre kommer i del 2.

Västerås: Laget som sist blev klart för kvalet. Vad ska man säga om "gurkorna" ? Kvalite finns ! Det man sett av laget denna säsong är varierande, det känns som att hemma är dom verkligen svåra att tass med och i denna serie kommer inget lag kunna kliva ur spelarbussen med vetskapen att tre poäng är givna. För som sagt finns kvaliten i form av Patrik Berglund, Stefan Hellqvist, Mikael Backlund och målvakten Johan Thalberg. Det finns även fler med rutin o kvalite men väljer att ta de namnen. Som sagt så tror jag att Västerås kommer att plocka några poäng hemma men borta kommer det bli tungt. Jag blickar tillbaka till sista matchen när Västerås möte Leksand i ejendals. Västerås hade en storspelande målvakt, ALLT att spela för och Leksand hade lite spelare borta. Lägg där också till att Leksand inte hade något speciellt att spela för. Belfour borta tillsammans med några till har jag för mig. Men ändå lyckades inte Västerås slå Leksand, då gör man det inte heller i en kvalserie !
Vart slutar Västerås i kvalserie tabellen ? 6:a

Malmö:
Skåningarna lyckades inte hota Leksand om seriesegern. Jämna matcher blev det mellan lagen och ett malmö som jag har haft svårt att bli sådär jätte imponerad av. Det känns som om dom har en väldigt hög högsta nivå men kan väldigt lätt sjunka i kvalite. För Malmö är nyckeln (som för alla andra lag) men jag tror det blir extra viktigt för just Malmö att Hurme har hittat en mer stabil form under kvalserien. Hurme har blandat o gett va jag har hört. Nu har jag långt ifrån sett redhawks alla matcher men att Hurme måste upp något snäpp är jag säker på.
Det finns många Malmö fans som inte tror att deras lag ska gå hela vägen, jag har svårt att ha någon uppfattning men bedömmer dom som väl så starka som t ex Brynäs !
Vart slutar Malmö i Kvalserie tabellen ? 2:a

Brynäs:
Laget med kanske den bästa truppen i sammanhanget. Men för det finns ett stort MEN också. Ett målvaktspel som är 4 eller 5 bland lagen i kvalserien. Brynäs är nerkört i botten, man avslutade serien med en stortförlust mot Färjestad borta (nu kanske många säger att den matchen inte gällde något men ett bra avslut betyder mycket) För att Brynäs ska ha någon chans måste målvkaterna visa upp sig, vem står är också frågan?
Brendl är det farligaste vapnet man har, o speciellt i power play. Jag har sett många matcher med Brynäs på canal plus i år och motståndarna måste skära av Brendl när Brynäs har PP. Då är halva faran borta !
Jag tror laget får svårt, väldigt svårt och en seger i första matchen är ett måste !!
Vart slutar Brynäs i kvalserie tabellen ? 4:a

image8
Mannen som ska göra det för Bryäns ?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

roligt att du är tillbaka pontus

2008-03-17 @ 00:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0