Lite Leksand

Kvalserien knackar på dörren och jag likt ett barn på julafton i hallen i väntan på att tomten ska kliva över tröskeln känner förväntan och fantastiskt sug alltså !

Till en början vill jag minnas att jag skrev i min tidigare blogg att jag trodde Borås skulle kunna ta sig till Playoff senare under säsongen. När det gällde den saken fick jag rätt men såhär bra trodde jag inte det skulle gå för laget. Jag är helt säker att för deras del tar äventyret slut ikväll mot Västerås men en mycket fin säsong är över för laget från staden där fotbollen dominerar.

Det sjukt stora intresset för Leksand visste vi alla fanns där, o sjukt var bara förnamnet eller var det kanske mellan namnet ? Jaja skit samma, Leksands IF är stort, riktigt stort !
En stor röd lapp på luckan blir det i alla tillställningar, för oss väntar ett kval som vi Leksingar verkligen går in i med huvudet högt.

Laget da, hur ser det ut ? Jag skulle vilja säga att det ser riktigt bra ut. Leksand har fått säsong precis dit dom ville från första början. Hård träning säsongen igenom men ändå stod vi som seriesegrare. Det är nu säsongen börjar, det är nu krigarna ska kriga tillbaka oss till eliten, det är nu vi på läktaren ska höja oss ett snäpp till och sjunga fram grabbarna till en seger fest som aldrig tar slut med början en bit in i april.

Ed Belfour ! Jag behöver faktiskt inte säga mer. I början var kritikerna många, de avtog allt mer men efter "örnens" tripp tillbaka till andra sidan atlanten för att bli pappa fanns dom där, betydligt fler och betydligt mer högljudda... Ed Belfour kritikerna ! En "vanlig" målvakt hade behövt betydligt mer tid på sig men örnen visade bara efter några matcher upp en form som skulle visa sig stiga hela vägen och vad jag har hört ska den ha toppats lite extra inför kvalet. Är han frisk är jag säker på att vi har kvalseriens bästa målvakt, är han frisk går vi upp !

Som sagt kommer det vara ett Leksand som i ben o huvud är bättre och piggare än någon gång denna säsong. Nyckespelare blir så klart Belfour men hoppas o tror att även spelare som Karlberg verkligen fortsätter på den fina säsong han gjort, Bergenström kommer lyckas inget snack men också är det ett måste att Grosek o grabbarna höjer sig något snäpp nu !

Receptet på framgång i kvalserien stavas KRIGA ! Dom ska göra det på isen och vi ska göra det på läktaren !

Kommentarer
Postat av: Karin på macken =)

Jag vill oxå kolla på hockey! :( Men det är ingen som vill ha en biljett till mej ju! *snyft*

2008-03-14 @ 12:54:03
Postat av: Pontus

Alltså jag förstår din sorg ! vi kanske ska lägga ut en liten sökning efter biljetter på bloggen karin ? =)

2008-03-14 @ 14:27:04
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: David

Bra idé Pontus! Skriv att de som har biljetter kan höra av sig eller så för jag lovar att vi e många som trånar efter de åtråvärda plåtarna =)

2008-03-14 @ 15:56:32
Postat av: Karin

Har lyckats få tag på två biljetter till bortamatchen mot brynäs iaf.. Tänkte försöka byta dom mot hemmabiljetter! Annars får jag helt enkelt ta en sväng till Gävle :)

2008-03-16 @ 15:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0