Inför Malmö-Leksand

Nu drar det igång, det är bara några timmar kvar till allvaret börjar! Det är nu säsongen börjar.

Malmö: Som jag skrev tidigare tippar jag Malmö som tvåa, jag anser att laget kan vara med o slåss på allvar och om Hurme kommer igång i kassen kan Malmö sno åt sig en andra plats. Inför kvällens match har jag inget riktigt grepp om Malmö alltså o det skapar en både och känsla i kroppen ... dels känns det som att de inte har vart så pass bra att jag kunnat skapa mig en känsla men det smyger sig även in en liten annan otrevligare känsla. Men hur som helst är Leksand det starkare laget och det är Malmö som har pressen på sig genom hemmaplan.

Leksand: Nu står vi där, där fokuset varit hela säsongen. Jag vet hur det känns, en speciell tävling som är på kalendern o alla andra tävlingar före det är bara "träning". Jag litar till hundra på Leksand och alla planer hitils har gått precis så som klubben förväntat sig före säsongen. Höjer sig vissa spelare något snäpp till kommer detta gå vägen.


Visst vore det riktigt skönt med en seger ikväll. Chanserna finns helt klart ! Men jag är i ärlighetensnamn nöjd med poäng. Huvudsaken är att vi tar poäng, så är inte pressen lika stor i fredagens match som den skulle vara vid en nolla ikväll. Jag tippar seger, jag tippar 2-4 !

Go Leksand !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0