Inför "el derby"

Äntligen är det dags. Sveriges svar på "old firm" (dvs det heta derbyt i skottland mellan Celtic och Rangers)
Hockey sveriges hetaste derby är det ingen snack om att det är.

Jag har en bekant som kommer längre nere från i landet. Jag pratar med honom någon gång i veckan och ibland undrar jag vilken bild han får av oss leksingar. Jag pratar så fanatiskt, om hur laddningen inför match börjar redan på morgonen och sedan stegras, för vi leksningar lever för laget, från den sekunden vi slår upp ögonen tills pucken släpps är det bara vara blåVita krigare som är i fokus ! Leva för laget, den blå vita religionen är ord jag gärna använder. För just ordet religion stämmer in. Jag menar under säsongen lever man för just laget, varje match är som en högmässa i kyrkan, alla med samma intresse o tro samlas på ett o samma ställe. När sedan sommaren kommer blir det en form av fasta, en period där man inte gör så mycket utan bara väntar på att hockeyn ska dra igång igen !

Imorgon ska vi använda hela vårat hjärta, vi ska visa att vi på läktaren kommer inte vika en tumm. Vi ska visa våra krigare att det är nu det gäller, det är nu vi ska ta ännu ett steg mot de rum vi ska vara i, finrummet !

Under hela säsongen har jag pratat med folk som menar att skulle Mora hamna i en kvalserie kommer dom kriga ner Leksand. Men egentligen varför skulle Mora kriga mer än Leksand? Jag lovar att Leksand imorgon kommer visa vilket lag som har mest hjärta. Vi ska skicka ner Mora i skiten, vi ska skicka ner både laget och hundkojan till den plats dom ska vara.. nere i skiten !

En sak till frästen.. är det någon som ska upp relativt tidigt imorgon som kommer från falu hållet och möjligtvis kanske har en plats i bilen över får den personen gärna höra av sig ! Jag kommer upp men vill gärna komma upp lite tidigare än bara någon halvtimme före.

Hur slutar det imorgon da ? Leksand vinner med 4-1 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0