Vill Frölunda lira i en egen liga?

"Banta elitserien till 10 lag" säger Frölundas ordförande Per-Anders Örtendahl. Var vill han komma med dom orden? Jo han påpekar att han tror att det sportsliga kanske man ska bortse ifrån och istället kolla på arenakapacitet o den övriga omsättningen när man bestämmer vilka lag som ska spela i finrummet.

Jag tycker dessa ord är skrämmande, jag kan inte säga att jag blir rädd (att det ska gå igenom om han vill komma längre med det) men bara tanken på detta gör mig lite förbannad. Visst 10 lag i serien skulle öka kvaliteen men vill man verkligen ha en serie med storstadslagen i fokus? Nej säger jag! 

För en "levande" idrott måste ett helt samhälle finns med. Så istället för att gå ner på 10 lag så tycker jag snarare 16 lag. Men kanske framför allt dom 14 lag det pratas om, på så sätt får man med hela landet!

Ett "bredare" tänk tack!




Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall :)

2008-04-03 @ 10:30:40
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: kimpa

pontus du är ju bara för söt, hahah mer intervjuer i bloggen :P

2008-04-03 @ 16:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0