Valencia, ett lag i kris

Bilbao-Valencia 5-1. Är jag förvånad? njaa att det skulle bli 5-1 är förvånande men att Valencia skulle få stryk förstod jag. Det var inte igår problem började, det var egentligen redan före säsongen började när den maktgalne presidenten Soler satt vid makten. Inte mycket fotbollskunnande men väldigt mycket behov att synas skapar allt som oftast stora problem. Att man sedan valde att sparka Flores när man inte låg långt efter toppen är också helt galet. Man hade en tränare man skulle behållt nu har man Koeman vars tränaregenskaper jag inte tvivlar på men att han ska leda Valencia tror jag inte på för fem öre.

Valencias problem är inte laget, problemet är männen där uppe! Rensa ur, visst kanske lite spelare också behöver rensas men så länge människorna runt laget finns där kommer ingenting kunna göras.

Nu: Kriga för att hålla sig kvar i ligan, för risken är ganska stor att Valencia åker ur i år. Vilket skulle vara fotbollsvärldens mest sjuka grej på många år!

Sen: Byt ut ledning, skaffa en tränare man tror på och försök värva lite mer spets!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0