Spelarbetyg 07/08

Betygen ger jag till de spelare som spelat någorlunda mycket, dvs får t ex inte Kenny Källström något betyg. Skalan är mellan 1-6, där 6 är vad jag kallar "Ronaldo klass" (dvs grymt svårt att få)


Målvakter


Ed Belfour: (4,5) / Kom med extrema förväntningar på sig. Hade vi gått upp hade han fått ett högre betyg, men helt klart mer än godkänt! Är helt säker på att om han spelade en säsong till i klubben skulle även backarna och övriga utespelare lära sig mer om hur man spelar med Belfour både off och deff.

Eddie Läck: (3,5) / Eddie gör en mycket bra säsong, han visar att han blir att räkna med i framtiden. Behöver dock bevisa att han även håller mot bättre motstånd. Men som sagt han är ung och har framtiden för sig.

Backar


Jonas Elofsson: (3,5) / Betyget hade vart en 2,5 om inte han hade klivit fram i kvalserien. För han visade klass i just kvalet, överraskade mig mycket posetivt!

Elias Granath: (3,5) / Jag blev förvånad att han inte användes till en början i kvalet, enligt mig bättre än vissa andra backar i laget. Här har vi en kille man måste fortsätta ge speltid, o detta än mer när man spelar i allsvenskan en säsong till.

Herman Hultgren: (3) / En personlig favorit. Smäller på som ingen annan back i Leksand gör, härlig inställning och om han hade vart en lite bättre spelare rent speltekniskt sätt hade han vart given att spela varje match.

Jan Huokko: (3,5) / Jag tycker man kan begära lite mer av Janne. Speciellt i kvalet då helt plötsligt inga skott gick på mål utan i stort sett allt utanför och över. Men en godkänd säsong av Huokko!

Daniel Nielsen: (2,5)/ Han är en av dom som har höjt sig i kvalet, men räcker ändå inte till. Hans bästa sidor ligger i offensiven men ändå tycker jag inte dansken gjort så mycket framåt som krävs när deffensiven ibland brister.

Ric Jackman: (5) / När Ric kom hade han lite blandade förväntningar på sig. Men jag tycker han är en riktigt grym värvning, skulle man kunna ha honom kvar nästa säsong måste ledningen göra ALLT för att få en ny signatur av Leksands bästa back.

Tomi Pettinen: (3) / En back jag är ganska besviken på, där finns kapacitet, där finns det som krävs för att vara en dominerande back i allsvenskan... men det finns även för mycket lathet stundtals, för mycket bekvämlighet. Få bort det o jag vill ha honom kvar nästa säsong!

Libor Prochazka: (3) / Första matcherna han spelade var han riktigt bra! Man såg att Leksand fått en klass back. Men enligt mig blev han inte alls den värvningen det såg ut att bli. Framför allt besviken på han i kvalet.


Forwards



Pierre-Edouard Bellemare: (3,5) / Den spelare som de senaste säsongerna utvecklats mest. En riktigt stor lagspelare men samtidigt har hans tekniska spel förbättrats väldigt mycket, grymt bra spelare!

Jens Bergenström: (3,5) / Betyget hade vart 5,5 om han hade producerat i kvalet. En strålande allsvensk säsong. Där han verkligen visade klassen, i kvalet hände det något igen. Kanske det börjar sätta sig i huvudet?

Johan Eneqvist: (4) / En av mina favoriter, han har egentligen allt. Vet inte om folk tänker på det men han är inte bara en krigare utan kan även göra saker med klubban, förtjänar allt beröm han kan få!

Morten Green: (3,5) / Har haft en liten små knepig säsong, upp och ner har det vart. Påminner sjukt mycket om Mats Sundin i sättet att spela, är tyvärr inte lika bra men gör en godkänd säsong. Kan kanske bli lite mer framträdande i fler matcher.

Michal Grosek: (1,5) / Detta kallar jag en floppvärvning! Ibland kan det märkas att han har offensiv kompetens i kroppen någonstans men allt för sällan syns det. Har sällan sett en sån seg spelare!

Magnus Hedlund: (2) / Finns stort hockeytänk i honom, på något sätt får han inte ut det. Mina tankar angående det är att han är ju inte världens största rent fysiskt och lägg där till att skridskoåkningen är inte direkt bländande.

Johan Hägglund: (3) / En krigare, en lagspelare och given i ett lagbygge.. behöver inte säga så mycket mer!

Mikael Karlberg: (3) / Jag kräver mer av Karlberg. Visst hade han vart t ex Magnus Hedlund hade han fått ett högre betyg om ni förstår vad jag menar. Men nu är han inte det, han ska vara lite bättre tycker jag. Speciellt i kvalet där jag trodde han skulle kliva fram lite mer.

Gabriel Karlsson: (4) / Även här något av en favorit, verkar vara en skön kille men också en riktigt skön hockey spelare! Är lite av en allt i allo...

Juha Lind: (4) / Är stabil, får lite för lite beröm tycker jag. Han gör sällan en dålig match och spelar mycket klokt.

Jesper Ollas: (4) / Krigaren som alltid, just det krigar. Tänk om målskyttet hade kunnat komma lite mer, då hade Jesper gjort mål i varje match, skapar alltid mycket!

Markus Persson: (3) / Gör en mycket bra säsong, är en av de bästa spelarna i Leksand va det gäller sargspelet. Det är mycket sällan jag sett honom inte gå vinnande ur en strid längs sargen. Ta hand om honom Leksand!

Robert Petrovicky: (4,5) /Hans betyg höjs med tanke på kvalserien. Hade alla höjt sig som Robert skulle Leksands IF spela i elitserien nästa säsong. Jag har kritiserat honom under säsongen men nu har jag ingen som helst anledning att göra det!

Roman Vopat: (3) / Godkänt men inte mer. I kvalet tacklades han inte, varför? Har han fått sig en tillsägelse? Hur som helst måste Vopat tackla för att vara bra!

/Pontus Gustavsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0