Spanien mot England

Ikväll är det dags för den första akten av två i kampen om en finalplats. Är detta huvudakten eller är det ett förspel?
Jag tror att för Barca är det huvudakten där ett bra resultat är ett måste! Men för United är det är ett förspel, men det krävs ett lyckat sådant för engelsmännen ska vara säkra på att spela sig till finalen senare under maj månad.

Känslan jag har inför matchen är att United är favoriter till att vinna över två matcher. Barca har inte imponerat den senaste tiden, eller egentligen sällan under säsongen. Barcelona som blivit det nya Real Madrid denna säsong, ett lag som sällan får det att stämma, ett lag som mycket sällan är just ett lag.

Manchester spelade väll en sisodär fotboll senast emot Blackburn, visserligen säger inte det så mycket då en säsong är lång och resultat inte alltid går vägen... inte ens för säsongen giganter hitentils.

Ikväll tror jag att United backar hem till viss del och låter små tekniska spanjorer rulla boll. Det är Barca som har pressen på sig idag. United är favoriter men trots Barcas tveksamma form kan man aldrig räkna bort ett spanskt lag.

Jag tippar: 2-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0