Inför Mora-Leksand

Nu är det lite mindre än 3 timmar kvar till nersläpp! Nersläpp som sker uppe i FM Mattsson arena.

Själv kommer jag följa matchen i Leksand. Det ska bli skoj att se hur mycket folk som kan söka sig till ejendal, kan man hoppas på 2000? njaa kanske inte, men det skulle vart fränt ! En sak som talar för det är att Leksand aldrig slutar att förvåna.

Tankar inför match: Jag tror att Leksands viktigaste del i matchen är de första 10 minuterna. Kan man hålla tätt där och undvika utvisningar så gott det går kommer man växa in i matchen. Men man ska komma ihåg att det är Mora som har pressen på sig, det är Mora som måste vinna. Förlust för moraträsk och allsvenskan nästa säsong är ett faktum vågar jag nog nästan säga! Samarbetet Belfour- övriga spelare har bara blitt bättre o bättre den senaste tiden, hoppas det fortsätter så idag.. då är vi gryma både deffensivt och offensivt.
Jag har kollat runt ibland de så kallade experterna och de flesta tror på Mora. Jag har dock inte sett något från Tomas Ros i sportbladet men hoppas han tror på Mora (eller rättare sagt är jag säker på att han gör det) för han brukar ha fel! För övrigt står han för mediasveriges sämsta blogg!

Nu fick jag in lite kritik också haha.

Men vilket annat svenskt lag alla kategorier har fans som samlar upp på det sättet som vi har idag? Inget skulle jag vilja säga! Jag tippar 1-3 idag!

Nej nu samlar vi upp, ses i ejendals!
image17
För Leksands IF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0