Inför Brynäs-Leksand

Leksand glider iväg mot Gävle med alla spelare friska. Jesper Ollas som mot Västerås icke var med är idag frisk som sagt.

Det är en av Brynäs kanske viktigaste matcher i klubbens historia. Likaså för Leksand men det känns som om vi har vart i denna situation tidigare och vet vad som krävs.

Egentligen kan i alla fall inte jag sätta något finger på vilket lag som har mest press på sig. Brynäs har hemmaplan och tanken på att förlust kan innebära att klubbens första allsvenska säsong är ett faktum. För så är det, laget som får stryk idag (om det nu är något) spelar i allsvenskan nästa säsong.

Vem vaktar buren ikväll? Ja egentligen tycker jag valet är självklart. Ed Belfour! Varför säger vissa? För att han är en bättre målvakt än vad Läck är...
Återigen kom beviset på hur Läck i media bara behöver ställa sig i mål för att göra succe. Mot Västerås alltså...
Jag är helt säker på att Belfour står om inte, ja om inte... Tyvärr kan jag inte säga det!

Matchen kommer bli stentuff. Kriga från varje spelare idag är ett måste och jag tror Leksand drar det längsta strået o vinner med 2-4

Kommentarer
Postat av: Anonym

Evig och obotlig optimist, är du det Pontus? ;p

2008-04-08 @ 12:47:37
Postat av: Per

Belfour är inte en bättre målvakt än Läck. Tycker jag inte man kan säga när Ed släpper dragskott från blå osv..

2008-04-08 @ 12:48:29
Postat av: Pontus

anonym

Om vi säger såhär, så länge det finns hopp tycker jag det är dumt att ge upp =)

2008-04-08 @ 13:36:51
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Pontus

Per

Vi får väll se vad som händer...

2008-04-08 @ 13:49:12
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Rulle Tok

Förstår att du är nöjd nu;-)
då det verkar klart att Belfour vaktar kassen ikväll.
Möjligt att det är rätt, och att han är otroligt revanshsugen, men jag hade ändå sätt min slant på Läck, hoppas verkligen jag har fel....

/Rulle Tok

2008-04-08 @ 14:21:54
Postat av: Pontus

Rulle Tok

Egentligen spelar det ingen roll vem som står, bara vi vinner =) Men jag gillar Belfour. Givetvis för hans egenskaper som målvakt men också för att han ger Leksand en dimension till i anfallsspelet. Så låt oss hoppas att det är rätt val!
Nu kör vi! =)

2008-04-08 @ 14:28:52
URL: http://pontustankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0