Förlust men se framåt !

Bilen gick 17.50 från Grycksbo, vi rullade mot ejendals o det kändes konstigt. Vi skulle på borta match på hemmaplan, hur fan går det till ? Men måste även säga detta händer bara i en klubb som Leksand. 2000 var på plats, det är ju egentligen helt sjukt om man tänker efter. Ett jävligt skönt arrangemang för övrigt från LIF, ett smart drag och kanske något att fortsätta med!

Leksand kunde mycket väl fått en drömstart, det kunde ha smällt efter 10 sekunder och med en sådan start kunde matchen gått precis hur som helst. Men för det finns minst ett "men" Leksand fick stryk idag och matchen gick som den gick. Moras ledningsmål kommer efter Grosek slarv. Jag ska vara ärlig och säga att jag glömde av att kritisera Grosek i min inför rapport om matchen. Något jag kanske får äta upp nu för trotts det dåliga passet visar han ändå att så länge han är i anfallszon finns spetts kvaliteter. Men jag vidhåller fortfarande att han MÅSTE börja åka skridskor för att han inte ska ses som en stor besvikelse.

Första periodens spel i egen zon var inte alls så bra man kan kräva men jag tyckte det tog sig ju längre matchen gick.
Man fick se två olika typer av lag i anfallszon. Jag tycker Leksand står för farten och lite mer tekniska kvaliteter medans Mora går mer på tyngd.

Hörde att man hade sagt att Belfour gjorde tavlor på alla tre första målen... men herregud vem fan satt i Mora och kommentera för radiosporten ? Det känns som om Belfour blir väldigt mycket orättvist behandlad av många. Visserligen fick han mycket posetivt efter senaste matchen men ofta måste han göra typ 100 för att folk ska bli nöjda. Kort och gott, jag tycker ingen ska lasta någon förlust på Belfour.

Tillfälligheter avgjorde verkligen denna match. I anfallet före Moras 4-3 mål skulle vi haft en utvisning med oss istället gör Mora mål i anfallet efter. Små marginaler som vi inte hade med oss idag, Jackmans stolskott finns jue också med i tankarna.

Annars måste jag ställa både mig själv och alla moringar frågan, hur fan kan man hålla på dedär laget? Man måste ha blivit muterad från födseln på nå konstigt sätt alltså.

Men som jag skrev tidigare så har vi allt i våra egna händer. Vinner vi resten går vi upp! Kanske mitt tips inför kvalet kan gå hem med både Leksand och Malmö på de två första platserna? Om det finns någon leksing där ute som gett upp hoppet... hör av dig till mig så ska jag snacka dig till rätta. Detta spel är långt ifrån över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0