Festdödarna

Ikväll skulle tre poäng tas, idag var dagen då Leksands IF skulle ta en nödvändig seger för att kunna vara med och slåss om en av två platser till svens hockeys finrum. Den chansen togs inte, tyvärrr!

Ska snart skriva om matchen men måste först bara svara på dels en kommentar men också andras tankar och funderingar, även mina! Belfour är helt vädelös idag, det står jag för! Han förtjänar inget annat än skit! Men hur fan kan man säga att Belfour är en chansvärvning, en flopp osv? Jag förstår det inte, karln har gjort EN dålig match i Leksandströjan och det är denna! Inte en enda gång har han rasat ihop försen nu. Jag vet att det är fel tillfälle att göra det men kom inte och säg att han vart dålig! Det roliga är att ni är många som kritiska men ni visar det bara vid tillfällen som denna, vart var ni när han storspelade mot Mora? Jag skiter egentligen vart ni var men en sak är säker jag kallar inte Belfour flopp! En sak till angående denna match, om "örnen" var dålig så fanns det en till som kom in och var typ lika dålig... men inga kritik till han? Kalla mig patetisk, jag bryr mig inte! Jag kommer dock när säsongen är över sätta mig om kluta ner några väl valda ord om hur många där ute tänker och bevisa att många där ute har så grymt fel!

Dagens match da? Ja målvaktsspelet är det jue redan färdigsnackat om. Framför allt Belfour men också Läck gjorde ingen bra match. Väldigt dåliga försvarsspel idag i stort, har sällan sett något virrigare Leksand.
Rögle hade egentligen maxflyt idag, Leksand hade maxoflyt idag! Västerås och Brynäs vann. Vi fick en chans att gå med i kampen, vi fick en gyllene chans men tog den inte!

Jag ska börja med att ge lite beröm. Petrovicky visar verkligen klassen och ska gå med huvudet högt. Jag har kritiserat honom tidigare under säsongen öppet på bloggen och  det tycker jag med all rätt men nu visar han vad han går för när det som mest behövs.

Kenny är förjävligt bra alltså. Tänk om Leksand kunde haft en back av den klassen, eller ja tänk om man hade en back med lite av den klassen, det hade räckt. Men nu när jag tänker efter har vi en back som kan mäta sig på ett skapligt sätt, Jackman! En riktigt bra värvning...

Detta var uppdukat för fest. Vad blev det? Jadu, det var ungefär som när man stiger in på en privatfest ute i någon lya. Det är bra musik och mycket skönt folk där men helt plötsligt byter man skiva och sätter på albanskschlager musik, hur bra blir det? Som leksning slängs man mellan hopp och förtvivlan ständigt och detta härdar men det tar även på ens krafter.

Ska slutligen ge dig, ja du vet nog vem du är en rejäl känga... tack för ditt extremt fega tilltag idag, det kommer inte gå ostraffat förbi dig!

Det var fan allt jag kunde hitta på att skriva nu. Får återkomma när man sovit en stund på detta, just nu känns det bara jobbigt, äckligt jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Rulle Tok

Tungt att åka 40 mil hem igår, men faktiskt känns det ännu tyngre idag:-(
Belfour är ju långt från en flopp, men i senaste Moramötet var det lite väl osäkert från hans sida, iallafall i mina (okunniga) ögon, och igår ska man ju bara inte prata på, men det är ju egentligen Kempe´s fel som inte hade modet att plocka bort honom redan efter 3:e baklängesmålet, och visst, Läck var ju inte lysande han heller, även om han gjorde några svettiga räddningar som Belfour definitivt inte hade tagit den här kvällen, men hur tacksamt var det att få den uppgiften som han fick?

Håller med dig om Petrovicky, som han snurrar upp emellanåt är han en fröjd att se, tyvärr är han alltför ensam, han hade varit en stor tillgång i vilket elitserielag som helst.
Också Jackman är en skön lirare, men var är alla "egna" spelare som i en sådan här match ska visa att dom går i spetsen med sitt Leksandshjärta, Ollas tyckte jag försökte, men i övrigt var det bara tafatta misstag mest hela tiden........

Tungt, mycket tungt för ett gammalt Leksandsfan, chansen finns ju visserligen fortfarande, och jag ger inte upp förrän allt är helt klart, men förmodligen får vi harva ännu ett år, den här gången tillsammans med Mora, i allsvenskan.

Men en gång Leksing, ALLTID LEKSING!!

Ha dé gôtt
/Rulle Tok

2008-04-05 @ 11:23:44
Postat av: Pontus

Rulle Tok

Ja det är tungt att vara leksing men som du säger "en gång leksing, alltid leksing!!" Det är skönt med såna som dig som åker 40 mil för att stötta vårat kära lag. Till skillnad från laget så håller vi fans världsklass!

Ha det gott! =)

2008-04-05 @ 11:28:00
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Rulle Tok

Pontus:

Helt rätt igen, finns inga fans som oss Leksandsfans, å de ä bara å hôppes att lage kommer ikapp ôss;-)

/Rulle Tokig

2008-04-05 @ 11:52:36
Postat av: Pontus

Rulle Tok

Haha jag kan bara instämma=)

2008-04-05 @ 12:01:39
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Per

Belfour var en chansvärvning! Han hade inte tränat på 3 månader ungefär när han skrev kontrakt med LIF. "En dålig match"? Jasså! Sett han göra minst 5 kassa matcher, medräknat Bofors borta då en utespelare i mål hade tagit mer. Alltså vissa matcher har han varit bra, men han har inte varit sådär omutlig som de riktigt bra målvakterna kan vara EN ENDA GÅNG. De matcher han hållt nollan har präglats av LIFs överlägsenhet, backarnas hjälp när han klantat till det eller bara ren tur. Karln släpper ju returer åt alla väderstreck, returer som min 13-åriga bror på fullt allvar håller..

2008-04-05 @ 18:07:53
Postat av: Pontus

Per

Det får stå för dig.. jag säger inte att du har fel. Men jag säger min åsikt. Präglat av Leksand överlägsenhet? Då kan man säga att 95% av nollor som håls är präglat av lags överlägsenhet. En nolla är ALLTID en nolla, spelar ingen roll! Sen ska man ha klart för sig att det är nästan svårare att spela en match då man får 20 skott på sig än en match med 35, ibland! Belfour är kungen!

2008-04-05 @ 20:05:09
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Per

Jasså, men en nolla är alltid en nolla även om motståndarna har ett enda bra läge på 60 min? Okej, kan väl hålla med dig till viss del, men när målvakterna i elitserien håller nollan spikar de allt som oftast igen totalt och ger ett stabilt intryck. Det gör inte Belfour.. Belfour är ingen kung, han är en sopa som är en av de stora anledningarna till att våran dröm om elitserien blev ett enda stort fiasko. Ärligt talat tycker jag Nihlstorp i Rögle och Thalberg i VIK är bättre än Belfour. I alla fall sett till vad de presterar i kvalserien!

2008-04-06 @ 10:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0