Dagen efter o dagen före

Ååå fyfan nu är hockey säsongen snart slut. Det känns jävligt jobbigt, det är de man lever för. Att tanken sedan säger att det är en allsvensk säsong som väntar nästa säsong gör ju inte saken bättre.

Gårdagens match var inte bra från Leksands sida. Man skjuter mycket skott men egentligen räcker det med att ta upp en hand från tangentbordet för att räkna de riktigt farliga chanserna. Jag var och är ruskigt besviken på Bergenström, visst han försöker men i en kvalserie kan i alla fall inte jag använda mig av ordspråket "försöka duger"
Men det ska tilläggas att det inte bara var han som gjorde en dålig match och inte bara han som gjort en dålig kvalserie.

Det finns en sak som jag verkligen måste ta upp. Jag sa det under grundserien också, vilken målvakt har vart dålig mot Leksand? Lika så i kvalserien, alla målvakter (bortsett från västerås andra keeper Holmgren eller va heter) har spelat riktigt bra mot Leksand men mot andra lag är man inte alls så bra. Tittar man sedan närmare på truppen kanske man efter lite närmare tittande kan konstatera att vi har inte så många målskyttar, o dom vi har tycker jag har underpresterat. Vi har svårt att komma till "bra" lägen och när vi väl gör det har vi ofantligt svårt att sätta dit puckarna. Därför är inte jag lika imponerad av vissa målvakter som många andra är, att göra en bra match mot Leksand är både kul och inte så svårt som det ska vara!

Men nu är det bara att ta nya tag som gäller, de spelare som är kvar kan se fram emot en sommar med grishård träning haha. Men nu är det jue också så att vi har en match kvar o den går av stapeln imorgon. Hur ska vi göra, jag har jue svårt att se att spelarna bara kan lägga sig ner och dö! Jag tror inte någon leksning vill ha Mora bland dom två som går upp, inte jag heller! Men imorgon ska det egentligen inte spela någon roll om det blir läggmatch eller inte, Malmö ska vara så pass mer motiverade än vi så dom bör nog fixa det. Men jag tror det blir lättare sagt än gjort för... eller ja vetifan, nej ni hör ju hör det låter! Allt kan hända men samtidigt tror jag inte att Mora vinner nere i skåne heller så då spelar det ingen roll.

Jag kommer sätta mig ner och göra lite spelarbedömmningar över säsongen som gått. Vet inte när det kommer upp men skulle tippa på under morgondagen.

Jag hoppas ingen ger upp nu, vi ska tillbaka och den resan börjar i höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0