Bygga på två sätt

Gårdagen var ett litet mysterium. Eller egentligen kanske inte, men hur det än är så är jag glad att man fick uppleva spänning på en lagom nivå. Det var ganska skönt att inte behöva vara nervös i två perioder och 15 min. För de sista 5 minuterna var faktiskt spännande, riktigt spännande. Det är också kul att se hur fort det går, ena stunden malmöfans i extas andra stunden så arga att trumman gick sönder.

Nu börjar Lundströms säsong på riktigt. Att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong är hans uppdrag. Jag tycker inte man ska förändra allt för mycket, laget är bra men vissa saker behöver bli bättre! Mer om det snart...

Måste bara säga lite om Percy och hans ord att Malmö inte ska få en krona till nästa säsong. Herregud vilket skitsnack om det nu är så att han sagt det. Ny arena som till en början bara för att det är nyhetensbehag kommer bli full (kanske) sen när de "arenaintresserade" sticker finns bara den lilla skara människor kvar som verkligen håller på Malmö! Det är klart Percy kommer satsa nästa säsong, det är klart att chansen finns att det kommer lika många nya spelare som inför säsongen som nyss är avslutad. Malmö är två i skåne, det är ett faktum nu...

Leksand behöver göra en liten renovering. Där man behåller en rejäl stomme! Här följer en liten lista på vilka spelare jag vill ha kvar:

Målvakter:

Eddie Läck (har kontrakt kommande säsong)
Ed Belfour (Om ejendal vill ha kvar sin reklampelare tackar inte jag nej)

Backar:

Jan Huokko (har kontrakt kommande säsong)
Ric Jackman (har inte kontrakt / men klubben måste göra allt för att ha honom kvar)
Elias Granath(har inte kontrakt / Har hjärta o jag är säker på att han skriver på nytt)
Tommi Pettinen (har inte kontrakt / jag är lite tveksam men det är en klassback bara han själv vill)
Jonas Elofsson(har inte kontrakt / Jag tycker han bevisade i kvalserien att det är en back att satsa vidare på)
Herman Hultgren(har kontrakt kommande säsong men kan dock brytas / En krigare som jag vill ha kvar)

Forwards:

Jens Bergenström (har kontrakt kommande säsong / Given!)
Mikael Karlberg (han kontrakt kommande säsong / lika så karlberg)
Morten Green (har kontrakt kommande säsong / Samma gäller även green)
Markus Persson (har kontrakt kommande säsong / Jag vill ha kvar denna kille, en stor framtidsman!)
Marcus Weinstock(har kontrakt kommande säsong / Ny intressant spelare)
Roman Vopat (har kontrakt kommande säsong / Jag kräver mer av Vopat men vill ha kvar honom!)
Johan Eneqvist (har inte kontrakt / En av mina favoriter, en krigare men samtidigt fina tekniska kvaliteer)
Gabriel Karlsson(har inte kontrakt / Gabriel är en viktig kugge i laget som ska gå upp nästa år)
Jesper Ollas (har inte kontrakt / Krigare, behöver inte säga mer)
Robert Petrovicky (har inte kontrakt / Har själv sagt att han kan tänka sig att stanna, gör det säger jag!)
Pierre-edouard Bellemare (har inte kontrakt / Behåll denna krigare, tror han fortsätter att utvecklas också!)
Johan Hägglund (har inte kontrakt / En krigare som måste behållas)

Några utav dom är tveksamma, men ändå vill jag ha dom kvar. Man får inte byta ut för många spelare! Dock måste man satsa på att få in ett par lite större backar och några snipers. Det är just de två typerna av spelare som gjorde att Leksand inte gick upp i år.

/Pontus Gustavsson

Kommentarer
Postat av: Rulle Tok

Snälle Pontus;-)

Att slippa Elofsson i fortsättningen vore ju helt underbart, det enda han har bevisat under säsongen ( och även förra )är ju att han INTE platsar i LIF.

Bellemare, Hägglund, Petrovicky, Ollas, Jackman, Gabriel K, Markus P och så Läck naturligtvis, är spelare som jag gärna ser nästa säsong, säsongen då vi äntligen går tillbaks igen;-)

Ha dé gôtt
Rulle Tok

2008-04-11 @ 15:06:00
Postat av: Pontus

Rulle Tok

Jag är beredd att hålla med. Men jag tog med Jonas för att han vart bra i kvalserien (enligt mig) och för att inte få allt för många nya spelare. Men helt klart Elofsson är ett gränsfall =)

2008-04-11 @ 17:49:47
URL: http://pontustankar.blogg.se
Postat av: Per

Du är milt sagt lite naiv, när du vill behålla mer eller mindre alla. Vopat, Elofsson, Prochazka, Nielsen sant Belfour är det solklart ska lämna! G Karlsson är jag lite tveksam till.. Antingen är han inte bra nog, eller så "verkade" han bara dålig då han lirade med Vopat..

2008-04-11 @ 20:33:43
Postat av: Pontus

Per

Mm kanske, eller vem vet.. detta kanske är melodin? Eller det du säger kanske är melodin? eller... ?? ja vad som helst kan vara melodin! Den som lever får se.. stommen ska vara kvar och spettsas med 2-3 spelare per position (dvs typ 6 nya spelare) det räcker gått o väl enligt mig!

2008-04-12 @ 00:01:38
URL: http://pontustankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0