Äntligen !

Äntligen kan jag blogga igen! Blogg.se har haft någon form av förflyttning så alla bloggar har stått stilla de senaste dagarna. Faktum är att de har kliat lite i fingrarna, eller egentligen inte så lite heller. I söndags morse skulle jag så stort skriva världens krönika eller kalla det va ni vill om "el derby" men den fick vänta tills idag, den kanske inte blir lika lång och lika bra men jag får ihop en text i alla fall.

Då så, Leksand-Mora 2-0 ! Helt underbara siffror som liksom smeker gommen. Jag tänker inte skriva något stort om matchen i sig, det skulle jag ha gjort direkt efteråt när pulsen fortfarande stod på 300 men jag tänker komma med lite kommentarer va det gäller några enskilda spelare.

Till en början tycker jag inte någon spelare var dålig, jag kan inte peka på någon som inte gick in o gjorde sitt jobb!

Jonas Elofsson- Har jag sett honom så här stabil någon gång? Jag kände mig faktiskt säker med denna karl idag. Jobbar och sliter!

Johan Eneqvist- Det är en spelare som blir större och större i mina ögon. Han visar att man verkligen kan ha kombinerat hjärta och känsla. Riktigt bra!

Ed Belfour- Nu visade han klassen. En nolla är alltid en nolla men på det sättet den skapades idag är det bara att lyfta på hatten. I sista perioden sög han in allt! Knappt en retur släpptes. Jag betvivlar inte ett dugg det han säger själv att han fortfarande är en av de fyra bästa målvakterna i världen. Spelet med klubban da? Ibland kändes det nästa som om Mora undvek att lägga puckar mot han för att dom visste att spelet mycket väl kunde sättas igång genom Belfour. Grym!!!

Jag kan egentligen nämna hela laget men det har gått för lång tid sen matchen för att jag ska kunna göra en fullständig rapport. I övrigt var publiken det bästa jag vart med om. Jag har pratat med flera personer som satt och inte håller på Leksand som tyckte detta var de bästa någonsin. Jag håller som sagt med !

Matchen tyckte jag Leksand gjorde mycket bra ifrån sig deffensivt! Spelar man lika kompakt idag mot Mora vinner vi!

Sådär, fick bli en liten kortare variant av inlägg än tänkt men skönt att kunna blogga igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0